RODO
- Administratorem danych osobowych jest DlaSpania Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, ul. Braniborska 14, 53-680 Wrocław, KRS: 0000381884, (dalej także jako „Sprzedawca”).
- Przetwarzamy dane osobowe osób nawiązujących połączenie (dalej jako „Kupujący”), gromadzone w ramach systemu nagrywania przychodzących połączeń telefonicznych zarejestrowanych przez DlaSpania Sp. z o.o., zgodnie z art. 6 ust. 1 lit a) RODO, tj. zgody wyrażonej przed uzyskaniem połączenia telefonicznego, wyrażonej poprzez kontynuację rozmowy telefonicznej (Kupujący ma prawo przerwać rozmowę, jeśli zgody nie wyraża) – w celu utrzymania jakości obsługi oraz zapewnienia najwyższych standardów obsługi i prawidłowego przebiegu rozmów prowadzonych z Kupującymi za pośrednictwem systemu infolinii. W przypadku nawiązania połączenia w celu przedstawienia oferty, przetwarzany dane w związku z przedstawianą ofertą sprzedaży, w celu nawiązania i utrzymania kontaktu dotyczącego tej oferty - w przypadku wyrażenia przez Kupującego dobrowolnej, wyraźnej zgody w tym celu (art. 6 ust. 1 lit. a RODO). Jeżeli Klient przyjmie ofertę sprzedaży, będziemy przetwarzać powyższe dane z uwagi na niezbędność przetwarzania do podjęcia działań na żądanie Kupującego przed zawarciem umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO). W przypadku zapytania o reklamację, gdzie Klient podaje dane osobowe (np. imię, nazwisko) w celu identyfikacji i weryfikacji zgłoszenia, podstawą prawną przetwarzania danych jest realizacja umowy lub działań przed zawarciem umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO) oraz prawnie uzasadniony interes Sprzedawcy w celu prowadzenia postępowań reklamacyjnych, ochrony praw i dochodzenia roszczeń (art. 6 ust. 1 lit. f RODO). W przypadku wyrażenia przez Kupującego dobrowolnej, wyraźnej zgody na otrzymywanie informacji handlowych, przetwarzamy dane na podstawie tej zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) wyłącznie w celu marketingowym, obejmującym przesyłanie informacji o promocjach i ofertach specjalnych drogą e-mail lub telefoniczną. Zgoda (udzielona na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO) może być w każdym momencie wycofana bez wpływu na legalność przetwarzania dokonanego przed jej cofnięciem.
- Kontakt dot. przetwarzania danych: [email protected], tel. +48 883 213 303, lub adres pocztowy Administratora, w pkt. 1.
- W przypadku przyjęcia oferty przez Kupującego, przetwarzamy dane osobowe w następujących celach: a) realizacji umowy oraz świadczenia usług wynikających z zawartej umowy, obsługi transakcji, rozliczeń oraz zapewnienia obsługi usług płatniczych - podstawą prawną jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO); b) wypełnienia obowiązków prawnych, w tym księgowych, podatkowych oraz innych wynikających z przepisów prawa, w tym zapewnienia rozliczalności - podstawą prawną jest wypełnienie obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO); c)windykacji należności, prowadzenia postępowań sądowych, arbitrażowych i mediacyjnych oraz obrony roszczeń - podstawą prawną jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), z zastrzeżeniem, iż przetwarzanie danych w tym celu może się odbyć wyłącznie po przeprowadzeniu przez Administratora testu równowagi wykazując, że te cele nie naruszają praw i wolności osoby, której dane dotyczą;
- Podanie przez Kupującego danych osobowych niezbędnych do kontaktu ofertowego nie stanowi wymogu prawnego, tym samym jest dobrowolne lecz jest niezbędne do nawiązania kontaktu w sprawie oferty, jeśli Kupujący wyrazi tak określoną zgodę.
- Kupujący może wyrazić dobrowolną zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych, w tym na otrzymywanie informacji handlowych o promocjach i ofertach specjalnych drogą elektroniczną lub telefoniczną. Zgoda ta jest całkowicie niezależna od obsługi oferty - jej brak lub wycofanie nie wpłynie na możliwość kontaktu w sprawie przedstawionej oferty czy ewentualnej realizacji umowy.
- Gwarantujemy Kupującemu niżej określone prawa wynikające z art. 15-22 RODO. Uprawnienia te Kupujący może zrealizować, składając żądanie w dowolnej formie na dane kontaktowe Administratora. Odpowiemy nie później niż w terminie 1 miesiąca; termin ten może zostać przedłużony maksymalnie o kolejne 2 miesiące w przypadku skomplikowanego charakteru żądania lub liczby żądań (art. 12 ust. 3 RODO): a) Prawo do sprostowania (art. 16) – przysługuje, gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne, b) Prawo do usunięcia danych (art. 17) – Kupujący może żądać usunięcia, jeżeli: dane nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane; wycofa zgodę marketingową i brak jest innej podstawy przetwarzania; wniesie skuteczny sprzeciw; dane były przetwarzane niezgodnie z prawem; usunięcie wynika z obowiązku prawnego; dane zostały zebrane w związku ze świadczeniem usług społeczeństwa informacyjnego dziecku. c) Prawo do ograniczenia przetwarzania (art. 18) – Kupujący może żądać ograniczenia, gdy: kwestionuje prawidłowość danych (na czas weryfikacji); przetwarzanie jest niezgodne z prawem, ale sprzeciwia się usunięciu; Administrator nie potrzebuje już danych, lecz Kupujący potrzebuje ich do ustalenia lub obrony roszczeń; Kupujący wniósł sprzeciw – do czasu ustalenia, czy nadrzędne są prawnie uzasadnione podstawy Administratora. d) Prawo do przenoszenia danych (art. 20) – przysługuje wyłącznie, gdy przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody lub umowy i w sposób zautomatyzowany; Kupujący otrzyma dane w ustrukturyzowanym formacie lub przekażemy je innemu administratorowi, o ile jest to technicznie możliwe. e) Prawo sprzeciwu (art. 21) – Kupujący może wnieść sprzeciw wobec przetwarzania: prowadzonego na podstawie prawnie uzasadnionego interesu – z przyczyn związanych z szczególną sytuacją; prowadzonego w celach marketingu bezpośredniego – w każdej chwili i bez uzasadnienia; realizacja sprzeciwu skutkuje zaprzestaniem marketingu. f) Prawo niepodlegania decyzji opartej wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu (art. 22) – nie stosujemy takiego przetwarzania w relacjach z Klientami; jeżeli w przyszłości wprowadzimy profilowanie, poinformujemy o zasadach, znaczeniu i przewidywanych konsekwencjach. Realizacja żądań może zostać odmówiona lub ograniczona wyłącznie w zakresie i na podstawach przewidzianych w art. 17 ust. 3, art. 18 ust. 2 oraz art. 21 ust. 1-6 RODO, np. gdy przetwarzanie jest niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń lub wywiązania się z obowiązku prawnego Administratora.
- Kupujący ma prawo wnieść skargę w związku z przetwarzaniem danych osobowych do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Sprzedawca może udostępniać dane osobowe a) podmiotom przetwarzającym dane na zlecenie Sprzedawcy, świadczącym usługi płatnicze, kurierskie, prawne, audytowe, konsultingowe i inne niezbędne do realizacji umowy lub obsługi oferty – na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych (art. 28 RODO), w której zobowiązują się do przetwarzania wyłącznie według naszych wytycznych i w określonym celu; b) organom publicznym zwalczającym oszustwa i nadużycia, wyłącznie gdy obowiązek przekazania wynika z przepisów prawa lub w celu ochrony prawnie uzasadnionych interesów Sprzedawcy (art. 6 ust. 1 lit. c lub lit. f RODO). W każdym przypadku Sprzedawca zapewnia, że przekazywanie danych odbywa się z zachowaniem odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych gwarantujących poufność, integralność i dostępność danych.
- Okres przechowywania danych. Zapisy z systemów nagrywania rozmów telefonicznych przechowywane będą nie dłużej niż rok od dnia nagrania. W przypadku, w którym nagranie stanowi dowód w postępowaniu prowadzonym na podstawie prawa lub Administrator powziął wiadomość, iż mogą one stanowić dowód w postępowaniu, termin ten ulega przedłużeniu do czasu prawomocnego zakończenia postępowania. Po upływie tych okresów nagrania zawierające dane osobowe, podlegają zniszczeniu. Jeśli Kupujący wyraził zgodę na przetwarzanie w związku z ofertą, to dane niezbędne do obsługi oferty (imię, nazwisko, e-mail, telefon) przechowujemy przez czas ważności oferty albo do czasu wycofania zgody; gdy Kupujący przyjmie ofertę – przez okres niezbędny do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO) oraz jeśli dane przetwarzane w prawnie uzasadnionym interesie Sprzedawcy - do upływu terminu przedawnienia roszczeń, tj. zasadniczo 6 lat od zakończenia roku kalendarzowego, od zawarcia umowy (art. 118 Kodeksu Cywilnego). Dowody księgowe, faktury oraz inne dokumenty wymagane przez ustawę o rachunkowości przechowujemy co najmniej 5 lat od początku roku następującego po roku obrotowym, którego dotyczą lub – jeżeli odrębne przepisy to nakazują – do 10 lat - tylko w przypadku dokumentów niezbędnych do wykazania prawidłowości rozliczeń podatkowych lub z uwagi na szczególne obowiązki wynikające z innych ustaw. W celu wykazania zgodności z przepisami oraz umożliwienia kontroli przez organ nadzorczy przechowujemy wyłącznie dowody operacji i procesów przetwarzania (np. rejestry zgłoszeń naruszeń) przez okres 5 lat od daty ich sporządzenia, zgodnie z zasadą minimalizacji i rozliczalności (art. 5 ust. 2 RODO). Dane przetwarzane na podstawie wyraźnej zgody przechowujemy do czasu cofnięcia zgody. Po wycofaniu zgody dane są niezwłocznie usuwane.









