powrót do listy artykułów

Walczcie z jesienną depresją poprzez efektywny sen

Letnie dni już pomału się z nami żegnają a nasze ciało odczuwa to bardzo intensywnie. Dzień zaczyna się skracać i szybko robi się ciemno. Rano i wieczorem jest nam zimno, ale po południu słońce może nas jeszcze porządnie ogrzać. Jak co roku przyszła pora na jesień. 

Nie wszyscy jednak się na nią cieszymy. Niektórzy ludzie nie czują się najlepiej, kiedy jest zimno i ciemno, a pogoda wciąż się zmienia. Znika uśmiech z twarzy, zły nastrój dominuje nad tym dobrym, a w skrajnych, aczkolwiek nieosamotnionych przypadkach, człowiek popada w stany lękowe i w chorobę zwaną depresją.

W dzisiejszych czasach coraz więcej ludzi niezależnie od wieku cierpi na tę chorobę. Uaktywnia się ona często w okresie jesiennym oraz zimowym i utrudnia funkcjonowanie w codziennych sytuacjach, które nagle zaczynają człowieka przerastać. W ten sposób ta psychiczna niemoc wpływa na nasze zdrowie fizyczne, relacje społeczne, itd. 

Walczcie z jesienną depresją poprzez efektywny sen

Jak zapobiegać depresji?

Tak jak w przypadku każdej innej choroby ważna jest prewencja. Możecie się także spotkać z pojęciem zasad higieny psychicznej. Jeśli człowiek przestrzega tych zasad jeszcze przed pierwszymi objawami depresji, jest bardzo prawdopodobne, że jej zapobiegnie. Jednak nawet jeśli początki choroby już dadzą o sobie znać, przestrzeganie zasad higieny psychicznej nam nie zaszkodzi, a wręcz przeciwnie, będzie niezbędne, aby depresję pokonać.

Zdrowe odżywianie

W trosce o dobre samopoczucie należy pamiętać, jak ważne jest dostarczanie organizmowi wszystkich potrzebnych witamin i substancji. Zwracajcie uwagę na to, co jecie i pogłębiajcie wiedzę na temat zdrowego odżywiania. Posiłki tłuste, słone i słodkie nie wpłyną korzystnie ani na Wasz żołądek, ani na Wasz umysł. Postawcie na rośliny strączkowe, które zawierają mnóstwo wartościowych substancji oraz na sezonowe owoce i warzywa. Kiedy się przekonacie, ile rodzajów owoców oferuje jesień, od razu ją bardziej polubicie.

Odpoczynek na łonie natury

Ubierzcie ciepły sweter i wybierzcie się do lasu. Świeże powietrze, drzewa, spokój i cisza. To idealne miejsce, aby uspokoić myśli. Uporządkujcie swoje myśli i myślcie pozytywnie. Zaakceptujcie fakt, że przyroda też potrzebuje odpoczynku i dlatego nastaje jesień, która przecież ma też w sobie pewnego rodzaju magię. Kolorowe liście i deszcz za oknem można postrzegać na dwa sposoby. Albo was to przytłoczy, albo możecie sobie zaparzyć kubek herbaty i z uśmiechem obserwować krople spływające po szybie.

A może SPA?

Nie jesteście typem człowieka, który chętnie chodzi do lasu z koszykiem na grzyby? Nie szkodzi. Możecie inaczej spędzić swój wolny czas. Pojedźcie na przykład na parę dni do SPA albo wybierzcie się na masaż. Pozwólcie sobie po prostu na chwilę dla siebie po długim lecie i zrelaksujcie swoje ciało i umysł.

Efektywny sen lekiem na wszystko

Głęboki i zdrowy sen to również świetna forma zapobiegania negatywnym myślom. Wypoczęte i rześkie ciało lepiej zwalcza każdą chorobę, od grypy po depresję. 

Jak sobie zapewnić efektywny sen? Zaczniemy od wysokiej jakości materaca, który będzie odpowiedni dla Waszego wzrostu, wagi i pozostałych wymiarów. Wolicie zimną pianę czy pianę pamięciową? Jeśli źle się Wam wstaje z łóżka, wybierzcie wysoki materac. A może przypakiem pocicie się w swoim łóżku? Spróbujcie wybrać materac i pościel z właściwościami termoregulacyjnymi, które utrzymają stałą i przyjemną temperaturę w Waszym łóżku. Poduszkę również wybierzcie rozważnie. Dobierzcie ją na podstawie najczęściej przyjmowanej podczas snu pozycji, tak byście mogli odczuć maksymalny komfort. Jeśli potrzebujecie wsparcia, odwiedźcie nasz najbliższy salon, w którym nasi eksperci od snu chętnie pomogą Wam dokonać trafnego wyboru.

Najnowsze artykuły

10 wskazówek, jak zaoszczędzić więcej czasu na sen II część

W pierwszej części naszego artykułu otrzymałeś parę rad, jak zaplanować dzień, aby pozostać produktywnym i jednocześnie wygospodarować więcej czasu na sen. Sen wymaga czasu, jeżeli nie nadążamy realizować naszych obowiązków, mamy tendencję okradać się o czas potrzebny na wypoczynek. To szkodzi nie tylko zdrowiu, ale ma wpływ na naszą produktywnosć. Jak poradzić sobie z codziennymi obowiązkami szybciej?

więcej

Spokojny i zdrowy sen w trakcie ciąży – 1. trymestr

Dla przyszłych mam i ich dzieci ważny jest każdy każdy krok podejmowany od początku ciąży. Wszystko co podczas tego pięknego okresu przeżywa i robi mama, bezpośrednio wpływa też na rozwój płodu. Jednym z najważniejszych czynników, które wpływają na jakość naszego życia, nie tylko podczas ciąży, jest zdrowy sen. W naszym nowym artykule opowiemy o tym, jak go sobie zapewnić.
więcej