powrót do listy artykułów

Spokojny i zdrowy sen w trakcie ciąży – 2. trymestr

O tym jak utrzymać wysoką jakość snu w trakcie pierwszych miesięcy ciąży dowiedziałyście się już w naszym ostatnim artykule „Spokojny i zdrowy sen w trakcie ciąży – 1. trymestr“. Teraz możecie zapoznać się z kolejnymi radami na temat zdrowego snu w zaawansowanej ciąży.

W drugim trymestrze ciąży dochodzi do całkowitego uspokojenia objawów. Poranne mdłości ustępują a ciąża przestaje Was ograniczać. Mimo to nadal dobrze jest przestrzegać określonych zasad zdrowego snu. 

2. trymestr

Aktywność ruchowa dla lepszego snu

W trakcie drugiego trymestru ciąży większość mam zaczyna uczestniczyć w zajęciach dla ciężarnych kobiet. Ćwiczenia poprawiają krążenie krwi i tym samym zapewniają lepszy sen. Jednak tego typu ćwiczenia czy jakąkolwiek aktywność ruchową najlepiej jest podejmować raczej w godzinach dopołudniowych lub wczesnym popołudniem. Powód jest prosty. Ruch pobudza ciało, co powoduje, że człowiekowi się nie chce spać. Zatem wieczorem ciało powinno być wyciszone, tak aby się przygotowało do snu. Zapewni to szybsze usypianie i głębszy sen. 

Wpływ otoczenia na sen

Przyszła mama powinna również odpowiednio przygotować sypialnię. Dobrze jest wywietrzyć pomieszczenie otwierając okno na 15 minut przed snem. Należy również ograniczyć do minimum źródła światła, zaciągając żaluzje lub rolety. Temperatura w sypialni powinna być o trzy stopnie niższa, niż w pozostałych pomieszczeniach. Nie powinnyście używać przed snem komórki, komputera czy tabletu. Lepiej przeczytajcie kilka stron Waszej ulubionej książki. Połóżcie się do łóżka przed samym snem. Wówczas zaśniecie dużo szybciej, a Wasz sen będzie bardziej efektywny.

Aromatyczne zapachy do sypialni mogą rozwiązać problemy z oddychaniem

Niektórym kobietom zaczynają w trakcie ciąży dokuczać problemy z oddychaniem. W przypadku większości ciężarnych węch się wyostrza, a kobieta staje się bardziej wrażliwa na zapachy. Często przeszkadzają jej te same zapachy, co przed ciążą. Aby uwolnić zatoki, dobrze jest stosować nawilżacze powietrza i olejki zapachowe. Przyjemny zapach uspokaja ciało i przynosi uczucie zmęczenia. Aromatyczne zapachy pomogą Wam zmienić Waszą sypialnię w oazę spokoju i relaksu. Odwiedźcie najbliższy salon DlaSpania i wypróbujcie, który zapach będzie Wam najbardziej odpowiadał.

Najnowsze artykuły

W jaki sposób sport wpływa na jakość naszego snu?

Sen jest podstawową potrzebą fizjologiczną. Podczas snu regenerujemy się, relaksujemy i odnawiamy zasoby energii. Długotrwałe braki snu mają ogromny wpływ na nasze zdrowie i kondycję fizyczną.  

więcej

10 wskazówek, jak zaoszczędzić więcej czasu na sen II część

W pierwszej części naszego artykułu otrzymałeś parę rad, jak zaplanować dzień, aby pozostać produktywnym i jednocześnie wygospodarować więcej czasu na sen. Sen wymaga czasu, jeżeli nie nadążamy realizować naszych obowiązków, mamy tendencję okradać się o czas potrzebny na wypoczynek. To szkodzi nie tylko zdrowiu, ale ma wpływ na naszą produktywnosć. Jak poradzić sobie z codziennymi obowiązkami szybciej?

więcej