powrót do listy artykułów

Jak sobie lepiej radzić ze zmianą czasu

Historia się powtarza. Również w tym roku nie unikniemy zmiany czasu na letni, która oznacza tę mniej przyjemną opcję zmiany czasu. Okrada nas bowiem o cała godzinę snu. Mimo, że wydaje się to niewiele, nawet jedna godzina snu ma ogromny wpływ na nasz organizm. Zmiana odbywa się co prawda w weekend, zatem większość z nas pewnie niedzielnej zmiany nawet nie zauważy. Adaptacja ciała do zmiany czasu nie trwa jednak tylko jeden dzień. Jak sobie z tą zmianą lepiej poradzić, powiemy ci w tym artykule. Czytaj dalej.

Jak sobie lepiej radzić ze zmianą czasu

A może wyłączyć serial o godzinę wcześniej?

Z zasypianiem i wysokiej jakości głębokim snem ma problem spora część populacji. Odpowiedzialne za te nieprzyjemności są różne czynniki, a jednym z nich może być telewizja, czy komputer. Monitory i wyświetlacze emitują niebieskie światło, które bardzo przeszkadza organizmowi przełaczyć się w tryb snu. A może zamiast oglądania telewizji, czy przeglądania sieci społecznościowych sięgnąć po dobrą książkę?

Relaks przed snem

Godzinę przed snem nie powinienieś zajmować się złożonymi czynnościami. Zdecyduj się raczej na relaks i przygotuj się do snu. W jaki sposób? Ciepła kąpiel może być doskonałym początkiem, nastepnie pozwól sobie na odpoczynek w łóżku. Nie pozwól, aby twoje myśli uciekały w kierunku wydarzeń minionego dnia. Skoncentruj się na oddechu, myśl o swoim ulubionym miejscu, w którym czujesz się zrelaksowany. Takim miejscem może być na przykład las, łąka, czy góry. Oddychaj w regularny sposób i zrelaksuj mięśnie. Będziesz lepiej przygotowany do snu i łatwiej uśniesz.

Tryb snu

Zasadniczą rolę dla jakości snu i szybkości zasypiania odgrywa regularny styl życia. Ustaw go tak, aby odpowiadał dokładnie twoim potrzebom i przestrzegaj go zarówno w trakcie dni, kiedy pracujesz, jak i kiedy masz wolne. Również odpowiednie odżywianie i zdrowy tryb życia ma pozytywny wpływ na ciało, regenerację i sen. Nie przeceniaj również znaczenia na dobry sen odświeżającego porannego prysznica.

Środowisko dla snu

Jeśli budzi cię ból pleców, albo masz sztywny kark, to najwyższy czas  na zmianę warunków, w których śpisz. Materac i poduszka są niezmiernie istotnymi elementami wpływającymi na długość i jakość snu. Nie zapominaj również o wyborze stelaża. Nasi specjaliści w salonach DlaSpania wybiorą z tobą najlepszy zestaw.


Najnowsze artykuły

Nocne zmiany, jak się lepiej wyspać? II część

Każdy znosi system zmianowy w inny sposób. Dla niektórych jest łatwiejsza praca w godzinach nocnych i odpowiada mu bycie aktywnym w nocy i odpoczynek za dnia. Ranne ptaszki natomiast chętniej pracują od samego rana, ale wieczorem szybko kładą się spać.

więcej

Nocne zmiany, jak się lepiej wyspać?

Duża część zakładów pracy nie może się obejść bez systemu zmianowego. Ranne, popołudniowe i nocne, czy tzw. dwunastki, czyli dzienna i nocna zmiana.  Przy zmianowym systemie pracy jest całkiem zakłócony rytm dnia i nocy, co stanowi dla organizmu duże obciążenie psychiczne i fizyczne.

więcej