powrót do listy artykułów

Jak się przebudzić z zimowego snu, czyli 7 rad dla lepszego snu wiosną

Kalendarz nam przypomina o przyjściu wiosny. Czujesz się wciąż zmęczony i nie możesz pozbyć się wiosennego zmęczenia? Przebudź się z nami z zimowego snu. Nasze rady niewątpliwie Ci w tym pomogą.

7 rad dla lepszego snu wiosną

Uzupełnij witaminę D

Powszechnie wiadomo, że nasze ciało pozyskuje witaminę D z promieni słonecznych. Wiosna dodatkowo zachęca do wyjścia i oddania się pieszczotom pierwszych promieni słonecznych. Poddaj się temu i wyjdź na spotkanie z przyrodą. Dostarczysz w ten sposób swojemu ciału witaminę D i zapewnisz dobre samopoczucie na cały dzień.

Dania z warzyw

Również pozostałe witaminy są po długiej zimie w niedoborze. W tym bez wątpienia mogą pomóc świeże warzywa, które zaczną się pojawiać na bazarkach i rosnąć w twoim ogródku.  Dostarcz ciału niezbędnych minerałów i pozostałych substancji, dzięki którym ciało się oczyści i nabierze energii. Zmęczenie już nie będzie cię dłużej męczyć.

Detoksykacja

Wiosna to idealny czas na detoksykację swojego ciała. Istnieje cały szereg form i polecanych sposobów na kurację oczyszczającą. Spróbuj znaleźć coś, co będzie odpowiadać właśnie tobie. W ten sposób pozbędziesz się z organizmu toksyn, zregenerujesz i „zresetujesz“ organizm po obciążającej organizm zimie. 

Ruch przeciwko zmęczeniu

W walce przeciwko wiosennemu zmęczeniu może pomóc ci również ruch fizyczny. Świeże powietrze, przyroda, i sport mają nieoceniony wpływ na organizm. Poza tym, bez zimowych kurtek i czapek, spacery, bieganie, jazda na rowerze, czy wycieczki są dużo przyjemniejsze.  Wyciągnij swojego partnera, dzieci i chłoń wiosnę pełną piersią. Przyjemnie się zmęczysz, a zasypianie wieczorem będzie łatwiejsze. Wiosenne zmęczenie prędko cię opuści. 

Ziołowa kąpiel

Możesz również zmyć z siebie zmęczenie w wannie. Ziołowe kąpiele pomogą Ci w tym jeszcze skuteczniej. Napuść ciepłej wody, nasyp ziół i zrelaksuj się. Zrelaksowane ciało regeneruje się lepiej, szybciej uśniesz i zapadniesz w głęboki sen, z którego obudzisz się naprawdę wypoczęty.  Jakie zioła są odpowiednie? Wypróbuj rozmaryn, lawendę, rumianek, walerianę, skrzyp, albo różne mieszanki tych ziół.  

Wiosenne porządki w sypialni

Wiosenne porządki nie powinny ominąć również Twojej sypialni. Poza standardowymi czynnościami wywietrz porządnie swoje kołdry i poduszki. Po zimie naprawdę tego potrzebują, a cóż jest przyjemniejszego niż zapach wiosennego powietrza dobywający się ze świeżej pościeli?

Właściwe wyposażenie sypialni

Odpowiednie połączenie stelaża i materaca odgrywa znaczącą rolę dla wysokiej jakości snu. Jeżeli cierpisz na ból kręgosłupa, czy karku, albo zmęczenie niezwiązane z przyjściem wiosny, utrzymujące się przez dłuższy czas, może to oznaczać poważniejsze problemy. Zasięgnij porady naszych specjalistów w salonach DlaSpania. Podnieść jakość snu może również wysokiej jakości pościel, kołdra i poduszka. Zwłaszcza, jeżeli masz wrażliwą skórę, cierpisz na nadpotliwość, albo jest Ci nieustannie zimno. Nie są to oczywiście jedyne powody, aby korzystać z odpowiedniej kołdry.


Najnowsze artykuły

Jaki materac wybrać w podeszłym wieku? Część 1.

Dla każdego okresu życia jest odpowiedni inny materac. Jaki materac wybrać, gdy na twarzy pojawiają się pierwsze zmarszczki od uśmiechu, ale istnieją już pewne ograniczenia zdrowotne?

więcej